Semester |
F2022
|
Uddannelse |
Sociale Interventionsstudier *
|
Aktivitetstype |
Kandidatprojekt
|
Undervisningssprog |
Dansk
|
Tilmelding |
Tilmelding sker via stads selvbetjening indenfor annonceret tilmeldingsperiode, som du kan se på Studieadministrationens hjemmeside Når du tilmelder dig kurset, skal du være opmærksom på, om der er sammenfald i tidspunktet for kursusafholdelse og eksamen med andre kurser, du har valgt. Uddannelsesplanlægningen tager udgangspunkt i, at det er muligt at gennemføre et anbefalet studieforløb uden overlap. Men omkring valgfrie elementer og studieplaner som går ud over de anbefalede studieforløb, kan der forekomme overlap, alt efter hvilke kurser du vælger. Registration is happing through stads selvbetjeningwithin the announced registration period, as you can see on the Studyadministration homepage. When registering for courses, please be aware of the potential conflicts between courses or exam dates on courses. The planning of course activities at Roskilde University is based on the recommended study programs which do not overlap. However, if you choose optional courses and/or study plans that goes beyond the recommended study programs, an overlap of lectures or exam dates may occur depending on which courses you choose. |
Uddybende beskrivelse |
Projektarbejdet på SI løber over hele semestret og foregår i grupper, som selv formulerer deres problemstilling. Projektformationen sker ifm semesterstartens projektudvikling og gruppedannelse, som alle studerende deltager aktivt i. Her vil også vejledere fra uddannelsen være til stede for sparring ifm projektudviklingen. Hver projektgruppe tildeles straks efter gruppedannelsen en vejleder, som bistår gruppens arbejde med at planlægge og udvikle projektet samt udarbejde projektrapporten. Projektarbejdet omfatter også en intern evaluering, hvor grupperne får lejlighed til at drøfte det foreløbige arbejde med vejleder samt en opponentgruppe og -vejleder. HUSK Som det står i studieordningen skal der afleveres en læringslog for hver studerende i gruppen a) i Digital Eksamen (i Word el pdf) sammen/samtidig med projektrapporten - uploadet som separate bilag hver med titlen ”Læringslog Studerendes Navn” eller b) på mail til vejleder/eksaminator samt intern medbedømmer senest fem døgn efter projektaflevering - også her som separate bilag i Word el pdf hver med titlen "Læringslog Studerendes Navn" |
Projektforløbet |
Projektarbejdet foregår i grupper på 2-7 medlemmer, som selv i samarbejde med projektvejleder organiserer arbejdet og samarbejdet. |
Forventet arbejdsindsats (ECTS-deklaration) |
15 ECTS = 405 timers arbejdsindsats fordelt på teorilæsning, teoribearbejdning, forberedelse og gennemførelse af empirisk arbejde, gruppemøder, vejledning, gensidig feed-back, forberedelse og deltagelse i intern evaluering samt udarbejdelse af projektrapport. Herunder skal man regne med af afsætte 35 timer til forberedelse og gennemførelse af projekteksamen. |
Pensum |
Projektgruppen søger, fremskaffer og behandler tematisk, teoretisk og metodisk litteratur der er relevant for projektets problemstilling. Dette sker i samråd med vejleder og gerne med assistance fra bibliotekar mv. |
Evaluering- og feedback former |
Projektgruppens medlemmer giver løbende hinanden feedback, lige som gruppen løbende modtager feedback fra projektvejleder. Projektarbejdet, herunder samarbejdsprocesser i gruppen og med vejleder, forventningsafstemmes, evalueres og justeres ligeledes løbende i dialog med projektvejleder. Desuden sker feedback og evaluering ifm projekteksamen. Endelig afsluttes projektforløbet med en gensidig evaluering med vejleder. |
Studieleder/faglig koordinator |
Trine Østergaard Wulf-Andersen (wulf@ruc.dk)
|
Eksamensadministration |
IMT Studieadministration (imt-studieadministration@ruc.dk)
|
Aktivitetsansvarlig |
Trine Østergaard Wulf-Andersen (wulf@ruc.dk)
|
ECTS |
15
|
Forudsætninger for at kunne gå til eksamen |
Det er en forudsætning for indstilling til eksamen, at den studerende har deltaget i intern evaluering, samt at den studerende har udarbejdet en læringslog. Ved den interne evaluering får projektgruppen gennem gensidig konstruktiv og kritisk diskussion med en opponentgruppe og anden vejleder mulighed for at kvalificere projektets samlede design, problemformulering og undersøgelse af denne. Til den interne evaluering fremsendes en projektbeskrivelse indeholdende en indholdsoversigt / disposition for projektet plus udvalgte afsnit på minimum 7.200 tegn og maksimalt 24.000 tegn inkl. mellemrum. De studerende forbereder mundtlig feedback til opponentgruppe. Læringsloggen skal afleveres i Digital Eksamen senest 5 døgn efter projektafleveringen. Den skal være på minimum 2.400 tegn og maksimalt 7.200 tegn inkl. mellemrum og indeholde refleksioner over hvordan den studerendes uddannelses- og erfaringsmæssige baggrund samt samarbejds- og læreprocesser på de forskellige studieelementer i uddannelsen tilsammen bidrager til den studerendes kandidatprofil. Omprøve, hvis forudsætninger for at til gå eksamen ikke er opfyldt: |
Læringsudbytte/bedømmelseskriterier |
|
Overordnet indhold |
Ud fra en selvvalgt problemstilling undersøger de studerende teoretisk og praktisk offentlige, private eller civilsamfundsmæssige kontekster, som har betydning for design, bruger/ borgerinvolvering og samarbejde i interventionsprojekter. |
Type |
Projekt |
Undervisnings- og arbejdsform |
Projektarbejde |
Prøveform |
Mundtlig gruppeprøve for deltagerne i projektarbejdet.
Ved prøven tages der udgangspunkt i de studerendes projektrapport. I prøven indgår individuelle oplæg inden for et selvvalgt emne, der er relevant for problematikken belyst i projektrapporten. Hvert individuelt oplæg har en varighed på op til 5 min. De individuelle oplæg efterfølges af en samtale mellem de studerende og bedømmerne med udgangspunkt i projektet. Der kan under prøven stilles spørgsmål inden for projektrapportens faglige område. Der foretages en individuel bedømmelse på baggrund af projektrapport og den enkelte studerendes mundtlige præstation. Grupperne kan bestå af 2-7 studerende. Projektrapporten skal for: - 2 studerende have et omfang på 96.000-103.200 tegn inkl. mellemrum. - 3 studerende have et omfang på 144.000-151.200 tegn inkl. mellemrum. - 4 studerende have et omfang på 177.600-184.800 tegn inkl. mellemrum. - 5 studerende have et omfang på 177.600-184.800 tegn inkl. mellemrum. - 6 studerende have et omfang på 177.600-184.800 tegn inkl. mellemrum. - 7 studerende have et omfang på 177.600-184.800 tegn inkl. mellemrum. Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusiv eventuelle bilag. Eksaminationstiden inkl. votering fastsættes således: Ved 2 studerende 60 minutter. Ved 3 studerende 75 minutter. Ved 4 studerende 90 minutter. Ved 5 studerende 105 minutter. Ved 6 studerende 120 minutter. Ved 7 studerende 135 minutter. Stave- og formuleringsevnen i projektrapporten indgår i bedømmelsen. Tilladte hjælpemidler ved prøven: PowerPoint præsentation eller tilsvarende samt noter til oplæg/præsentation Bedømmelse: 7-trinsskala. Censur: Intern medbedømmer. |
Omprøveform |
Samme som ordinær eksamen / same form as ordinary exam
|
Eksamenskode(r) | |
Sidst ændret | 16/02/2022 |