PDF til print    Find kalender

Studie- og semesterstart

Semester
E2021
Uddannelse
Virksomhedsstudier * / Virksomhedsledelse *
Indhold

Mandag d. 30. aug.

  • 09.00-09.15 Introduktion ved tutorerne 25.1-035
  • 09.15-09.30 Fællesintro 25.1-035
  • 09.30-10.15 Introduktion til studiets faglighed 25.2-035
  • 10.15-10.30 Pause
  • 10.30-11.00 Social icebreaker 25.3-005
  • 11.00-11.45 Mød forskningsmiljøet 25.2-035
  • 11.45-12.15 Social icebreaker 25.2-005
  • 12.15-13.15 Frokostpause
  • 13.15-14.00 Rundtur på campus
  • 14.00-15.00 Akademisk præsentaion /alumne arrengement 25.1-035
  • 15:30 Fælles social kandidat start for ISE studerende 04-1-06.1-014

Tirsdag d. 31. aug.

  • 08.30-08.45 Introduktion ved tutorerne 25.2-005
  • 08.45-09.15 En studerendes perspektiv: Hvordan er det at være studerende og hvordan kan du have indflydelse på dit studie 25.2-005
  • 09.15-09.30 Pause
  • 09.30-10.00 Social icebreaker 06.2-007
  • 10.00-11.00 Vær medskaber af din RUC-profil 04-1-06.1-014
  • 11.00-11.30 Social icebreaker 06.2-007
  • 11.30-12.30 Frokost
  • 12.30-13.30 Samarbejd med og i verden – skab en forskel med jeres projekter! 04-1-06.1-014
  • 13.30-13.45 Pause
  • 13.45-14.45 Styr jeres projekt – redskaber til projektstyring som projektgruppe 04-1-06.1-014
  • 14.45-15.30 Social icebreaker 06.2-007
  • 14:45 Fælles social kandidat start i studenterhuset

Onsdag 1. september

Lokale 25.3-005

  • 9.00 - 9.10 Velkommen/ John Dam Scheuer
  • 9.10- 9.30 Hvordan EØ adresserer de store udfordringer i verden /Margit Neisig
  • 9.30- 9.50 Ledelsesteorierne er udfordret – netværksledelse, kompleksitet og forskellige former for kollektiv ledelse bliver vigtigere – og det gør udfordringerne omkring formålsdrevet ledelse også /Margit Neisig
  • 9.50-10.00 Pause
  • 10.00- 10.20 Virksomheders ansvar har mange navne: CSR, de mange bundlinjer, virksomhedsetik, legitimitet, bæredygtighed og nye partnerskaber. Troværdighed vil i fremtiden afhænge af om bæredygtighedsstrategien integreres i den overordnede strategi og indarbejdes i medarbejdernes forståelse og aktive tilslutning. /Jacob Dahl Rendtorff
  • 10.20-10.50 Plenum-diskussion: facilitator John Dam Scheuer
  • 10.50-11.10 Pause
  • 11.10-11.30 Innovation, Ressourcer og værdiskabelse: Hvordan innovation foregår tæt på praksis gennem design af praksis/Flemming
  • 11.30-11.50 Digitale medier – hvilken indflydelse har de på virksomheder, arbejde og den globale restrukturering - og hvordan involveres brugere i innovation og implementering af IKT i organisationer/Ada Scupola
  • 11.50-12.30 Plenum-diskussion: Facilitator John Dam Scheuer

Afternoon (In English – only for the international students, and Danish students not familiar with problem-oriented Project Work)/Uffe K Hansen:

  • 13.00 – 17.00 Introduction to Problem-oriented Project Work What you need to know about problem-oriented Project Work before getting started. Literature: Olsen, P.B. and Pedersen, K. (eds) (2019) Problem-oriented project work: a workbook, Copenhagen: Samfundslitteratur (For those of you understanding Danish, this book is available in Danish in a more resent edition: Olsen, P.B og Pedersen, K. (2018), Problemorienteret projektarbejde - en værktøjsbog, Samfundslitteratur.). About the book: This book is meant to support problem-oriented learning activities. Problem-orientation concerns the reasoning about lack of knowledge, while project work includes the ethno methods that are practised when collectives produce scientific knowledge. This book also concerns particular methods related to sociology and social science and their relations to the humanities, technical knowledge and natural science. The aim of the book is to support students in the process, from their first reflections on a relevant question to the finishing moments of report writing. Different steps and situations in the project work are described (eg: concepts, situations, ideas and tools for reflection that may be relevant throughout the project work). The subtitle -- a workbook -- is meant literary as a book that may be used as collective knowledge situations become recognisable for the users. For alle, der ikke deltager om eftermiddagen: Som hjemmelæsning inden gruppedannelsesprocessen anbefales det at anskaffe og orientere sig i: Olsen, P.B og Pedersen, K. (2018), Problemorienteret projektarbejde - en værktøjsbog, Samfundslitteratur. Denne bog vil være et fælles grundlag omkring forventet viden om problemorienteret projektarbejde på studie
Sidst ændret 01/09/2021

Undervisningsgange: