PDF til print    Find kalender

Studie- og semesterstart

Semester
F2022
Uddannelse
Virksomhedsledelse *
Indhold

Onsdag 26 januar

-08.15-08.30 Fællesintro v. Bodil Damgaard (04.1-06.1-014)

-08.30-08.45 Fællesintro v. tutorerne (04.1-06.1-014)

-08.45-09.15 Social Icebreaker (04.1-06.1-014)

-09.15-09.30 Pause

-09.30-10.00 Introduktion til studiets faglighed (04.1-06.1-014)

-10.00-10.15 Pause

-10.15-11.00 Mød forskningsmiljøet (04.1-06.1-014)

-11.00-11.30 Social Icebreaker (04.1-06.1-014)

-11.30-12.30 Frokost

-12.30-13.45 Vær medskaber af din RUC-profil (04.1-06.1-014)

  • 13.45-14.15 Social Icebreaker (04.1-06.1-014)

Torsdag 27 januar

-08.30-08.45 Fællesintro v. tutorerne Link

-08.45-09.15 Social Icebreaker Link

-09.15-09.30 Pause

-09.30-10.30 Samarbejd med og i verden – skab en forskel med Link

-10.30-10.45 Pause

-10.45-11.15 Social Icebreaker Link

-11.15-11.30 Pause

-11.30-12.30 Styr jeres projekt – redskaber til projektstyring som projektgruppe Link

-12.30-13.30 Frokost

-13.30-14.30 ISE social med besøg fra S&K Link

  • 15.45-17.00 My career-journey & experiences from CfL – center for Leadership. Introduction to the Alumne-network og alumne events for Business, RUC. Thomas Mosfeldt Lauersen Link

Thomas Mosfeldt Lauersen is master from RUC, and has extensive management and consultancy experience, most recently from Implement Consulting Group and CFL Center for Ledelse (Center for Leadership). Besides being external lecturer, Thomas is project manager for the Alumne-project at ISE/Business, RUC. An alumnus is a graduate - that is, a former student who has completed the education. Thomas will introduce to his own career journey and to our Alumne network and the alumne events, which are also for current students.

Tirsdag 1 februar

Lokale 25.2-005

  • 9.00 - 9.10 Velkommen/ John Dam Scheuer

  • 9.10- 9.30 Hvordan EØ adresserer de store udfordringer i verden /Margit Neisig

  • 9.30- 9.50 Ledelsesteorierne er udfordret – netværksledelse, kompleksitet og forskellige former for kollektiv ledelse bliver vigtigere – og det gør udfordringerne omkring formålsdrevet ledelse også /Margit Neisig

  • 9.50-10.00 Pause

  • 10.00- 10.20 Virksomheders ansvar har mange navne: CSR, de mange bundlinjer, virksomhedsetik, legitimitet, bæredygtighed og nye partnerskaber. Troværdighed vil i fremtiden afhænge af om bæredygtighedsstrategien integreres i den overordnede strategi og indarbejdes i medarbejdernes forståelse og aktive tilslutning. /Jacob Dahl Rendtorff

  • 10.20-10.50 Plenum-diskussion: facilitator John Dam Scheuer

  • 10.50-11.10 Pause

  • 11.10-11.30 Innovation, Ressourcer og værdiskabelse: Hvordan innovation foregår tæt på praksis gennem design af praksis/Lars Fuglsang

  • 11.30-11.50 Digitale medier – hvilken indflydelse har de på virksomheder, arbejde og den globale restrukturering - og hvordan involveres brugere i innovation og implementering af IKT i organisationer/Ada Scupola

  • 11.50-12.30 Plenum-diskussion: Facilitator John Dam Scheuer

Afternoon (In English – only for the international students, and Danish students not familiar with problem-oriented Project Work)/Uffe K Hansen

  • 13.00 – 17.00 Introduction to Problem-oriented Project Work What you need to know about problem-oriented Project Work before getting started.

Literature: Olsen, P.B. and Pedersen, K. (eds) (2019) Problem-oriented project work: a workbook, Copenhagen: Samfundslitteratur (For those of you understanding Danish, this book is available in Danish in a more resent edition: Olsen, P.B og Pedersen, K. (2018), Problemorienteret projektarbejde - en værktøjsbog, Samfundslitteratur.). About the book: This book is meant to support problem-oriented learning activities. Problem-orientation concerns the reasoning about lack of knowledge, while project work includes the ethno methods that are practised when collectives produce scientific knowledge. This book also concerns particular methods related to sociology and social science and their relations to the humanities, technical knowledge and natural science. The aim of the book is to support students in the process, from their first reflections on a relevant question to the finishing moments of report writing. Different steps and situations in the project work are described (eg: concepts, situations, ideas and tools for reflection that may be relevant throughout the project work). The subtitle -- a workbook -- is meant literary as a book that may be used as collective knowledge situations become recognisable for the users. For alle, der ikke deltager om eftermiddagen: Som hjemmelæsning inden gruppedannelsesprocessen anbefales det at anskaffe og orientere sig i: Olsen, P.B og Pedersen, K. (2018), Problemorienteret projektarbejde - en værktøjsbog, Samfundslitteratur. Denne bog vil være et fælles grundlag omkring forventet viden om problemorienteret projektarbejde på studie

Sidst ændret 14/02/2022

Undervisningsgange: