Semester |
E2022
|
Uddannelse |
Kommunikation * / Strategisk kommunikation og digitale medier *
|
Aktivitetstype |
Kandidatkursus
|
Undervisningssprog |
Dansk
|
Tilmelding |
Du skal tilmelde dig på stads i tilmeldingsperioden, som du kan se på intra Når du tilmelder dig studieaktiviteter, skal du være opmærksom på, om undervisning og eksamen i de forskellige studieaktiviteter er på samme tidspunkt. RUC planlægger studieaktiviteter sådan at der ikke er overlap, hvis du følger dit anbefalede studieforløb. I forhold til valgfrie elementer og studieplaner, som afviger fra det anbefalede studieforløb, kan der dog forekomme overlap, alt efter hvilke kurser du vælger. |
Forventet arbejdsindsats (ECTS-deklaration) |
Forventet arbejdsindsats i forbindelse med kurset: • 24 timer: Konfrontationstimer fordelt på forelæsninger og øvelser • 60 timer: 2,5 timers forberedelsestid per konfrontationstime • 40 timer: Eksamensopgave • 11 timer: Andre aktiviteter 135 timer i alt (1 ECTS point = 27 arbejdstimer) Forberedelsestid indebærer både læsning af kursets pensum, samt løsning af diverse opgaver undervejs på kurset, som kræver forberedelse hjemmefra. Andre aktiviteter omfatter semesterintroduktion, litteratursøgning, deltagelse i diverse foredrag, seminarer, evaluering, mv. |
Evaluering- og feedback former |
De(n) studerende modtager peer-feedback og underviserfeedback i forbindelse med diskussioner, øvelser og gruppearbejde. Endvidere modtager de(n) studerende underviserfeedback i forbindelse med eksamen, med fokus på styrker og svagheder. Hvert 3. år gennemføres en formel evaluering af kurset. Evalueringen bygger på en digital spørgeskemaundersøgelse, og behandles af studieleder og studienævn. Underviser kan også vælge at gennemføre en uformel evaluering af kurset (løbende og/eller afsluttende). Den uformelle evaluering behandles kun af underviser, med mindre underviser skønner at studieleder skal inddrages. |
Eksamensadministration |
IKH Studieadministration (ikh-studieadministration@ruc.dk)
|
Aktivitetsansvarlig |
Martina Skrubbeltrang Mahnke (mahnke@ruc.dk)
|
ECTS |
5
|
Læringsudbytte/bedømmelseskriterier |
|
Overordnet indhold |
Studiet af PR (public relations) handler om, hvordan organisationer opbygger og vedligeholder relationer til deres omverden med henblik på at opnå samfundsmæssig legitimitet. PR-faget er multidisciplinært og trækker på faglige traditioner inden for både kommunikations-, organisations- og ledelsesteori. I løbet af kurset bliver de studerende introduceret til decentrale teorier, modeller, målemetoder og begreber inden for public relations. De studerende vil få en forståelse for, hvordan organisationer kan arbejde strategisk med deres omverdensrelationer og omdømme, særligt gennem medierne. Kurset vil ud over teori også præsentere cases og eksempler fra forskellige typer af organisationer og aktører. Målet med kurset er overordnet set, at de studerende skal kunne reflektere kritisk og metateoretisk over PR-disciplinens alsidige og tværfaglige praksis. Dertil skal de studerende sættes i stand til kunne analysere organisationers og andre aktørers omverdensudfordringer samt udtænke strategiske PR-løsninger. |
Type |
Obligatorisk kursus |
Undervisnings- og arbejdsform |
Kurset består af en blanding af forelæsninger og øvelser. Det er organiseret omkring en række temaer som fastlægges i kursusplanen for det konkrete kursus. |
Prøveform |
Individuel skriftlig hjemmeopgave stillet af kursusansvarlig.
Hjemmeopgaven skal have et omfang på minimum 9.600 og maksimum 14.400 antal tegn inkl. mellemrum. Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive eventuelle bilag. Hjemmeopgavens varighed er 5 dage inkl. evt. weekend og helligdage. Opgaven skal dokumentere, at den studerende besidder en sikker beherskelse af det danske skriftsprog, herunder grammatik og sproglig korrekthed. Bedømmelse: 7-trinsskala Censur: Ingen. |
Omprøveform |
Samme som ordinær eksamen / same form as ordinary exam
|
Eksamenskode(r) | |
Sidst ændret | 12/05/2022 |