Titel |
Obligatorisk kursus: Kommunikation i interkulturelle kontekster
|
Oversat titel |
Communication in intercultural contexts |
Semester |
E2022
|
Kandidatuddannelse i |
Kultur og Sprogmødestudier * / Kulturmødestudier
|
Aktivitetstype |
Obligatorisk |
Undervisningssprog |
Dansk
|
Studieordning |
Læs mere om uddannelsen og find din studieordning på ruc.dk |
TILMELDING OG STUDIEADMINISTRATIV DATA | |
Tilmelding |
Du skal tilmelde dig på stads i tilmeldingsperioden, som du kan se på intra Når du tilmelder dig studieaktiviteter, skal du være opmærksom på, om undervisning og eksamen i de forskellige studieaktiviteter er på samme tidspunkt. RUC planlægger studieaktiviteter sådan at der ikke er overlap, hvis du følger dit anbefalede studieforløb. I forhold til valgfrie elementer og studieplaner, som afviger fra det anbefalede studieforløb, kan der dog forekomme overlap, alt efter hvilke kurser du vælger. |
Deltagerantal |
|
ECTS |
5
|
Aktivitetsansvarlig |
Louise Tranekjær (louiset@ruc.dk)
Lene Bull Christiansen (bull@ruc.dk) Rikke Andreassen (rikkean@ruc.dk) |
Studieleder |
Louise Tranekjær (louiset@ruc.dk)
|
Undervisere |
|
Studieadministration |
IKH Studieadministration (ikh-studieadministration@ruc.dk)
|
Aktivitetsnummer |
U60148
|
FAGLIGT INDHOLD | |
Overordnet formål |
Kursets formål er at give de studerende grundlæggende indsigt og kompetence i interkulturel kommunikation og færdigheder i at arbejde med flersproglige og flerkulturelle kommunikative kontekster. I forlængelse heraf arbejdes med inklusion og eksklusion i interkulturelle kommunikative praksisser i relation til race, etnicitet, religion, køn, alder, klasse, funktionsnedsættelse mv. De studerende får indsigt i, hvordan interkulturelle og flersproglige kommunikative kontekster, herunder digitale, påvirkes af magtstrukturer, ideologi og diskurser. Kurset træner de studerendes færdigheder i at analysere interkulturel kommunikation i konkrete situationer og medieprodukter. Endvidere skal de studerende blive i stand til at omsætte den faglige viden til udvikling af konkrete kommunikationsprodukter og interventioner. |
Uddybende beskrivelse |
Se moodle |
Pensum |
Se moodle |
Tilrettelæggelse og indsats |
Studieindsats Kurset giver 5 ects, hvilket svarer til 135 timers arbejde, som fordeler sig på:
Læringsaktiviteter Kurset vil bestå af holdundervisning samt workshops baseret på for- skellige øvelser og praktiske produkter som de studerende skal bi- drage til at udarbejde. Der vil indgå fremlæggelser fra de studerende. Øvelserne og produkterne integreres i arbejdet med den afsluttende portfolio. |
Udbudsformat |
|
Undervisningsevaluering |
|
Program |
Se moodle |
BEDØMMELSE | |
Læringsmål |
|
Prøveform |
Individuel portfolio
Portfolioen skal have et omfang på 19.200-28.800 tegn inkl. mellemrum. Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive eventuelle bilag. Produkterne til portfolioen udarbejdes helt eller delvist under kursusforløbet. Portfolioen afleveres samlet. Der foretages en samlet bedømmelse af portfolioen. Bedømmelse: bestået/ikke-bestået |
Omprøveform |
Individuel skriftlig hjemmeopgave
Hjemmeopgaven skal have et omfang på 19.200-28.800 tegn inkl. mellemrum. Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive eventuelle bilag. Hjemmeopgavens varighed er 7 dage inkl. evt. weekend og helligdage. Bedømmelse: bestået/ikke-bestået |
Prøveform ved særlige tilfælde |
|
Prøveform og bedømmelses-kriterier (udmøntet) |
Prøveform Individuel portfolio. Produkterne til portfolioen udarbejdes helt eller delvist under kur- susforløbet og der vil være løbende feed-back på de studerendes produkter i forbindelse med kursets workshops. Bedømmelseskriterier I bedømmelsen af portfolioen vil der blive lagt vægt på i hvor vid ud- strækning den studerende demonstrerer at de
|
Eksamenskode(r) | |
Sidst ændret | 12/05/2022 |